WAZAKKIR FAINNAZIKRA TANFAALIL MUKMININ

"Barangsiapa yg ada padanya 3 syarat ini, ia dapat merasai kemanisan Iman:Pertamanya, jika ia mencintai Allah dan RasulNya mengatasi kasihnya pada yg lain.Keduanya, jika ia menyintai seseorang, tidaklah ia cintai melainkan Allah dan Ketiganya, jika ia benci untuk kembali ke dalam kekufuran sebagaimana ia benci untuk memasuki api neraka"

Sunday, December 25, 2011

WARKAH KE-6: MENJIWAI SEBAGAI SEORANG GURU

Assalamualaikum WBT..

Abg,apa khbar?Moga siht2 sahaja di sana..

Maaf,waktu menulis warkah ni tengah ngantuk..haha,dikuatkan diri agar dapat berhubung dan khbarkan berita buat abg tercinta..

Abg,alhamdulillah.Yazid dah selsai SPM nya..kini adik kita yg kecil tu pulak tak lama lagi akan buka sekolah..abg, ayah n mak bgithu,dua2 orang adik kita tu naik kelas...dapat msuk kelas A..bangga!!

Masa cuti sekolah yang masih tinggal ini,ayah dah minta adik-adik untuk mula belajar..kata ayah nanti tak "shock" sangat sebab dah masuk kelas budak pandai -pandai..Persedian awal tu penting agar masuk belajar nanti mudah faham dan dapat bersaing dengan pelajar-pelajar lain...adik2 kita nanti dah msuk tahun 2 dan tahun 4..

alhamdulillah adik berkesmptan sepanjng minggu ini untuk jadi "guru tusiyen" buat mereka..spjg mggu ni sahaja, dah 3 kali buat kelas untuk adik2...ajar mereka matematik..subhanallah adik2 begitu rajin belajar dan mudah faham..InsyaAllah adik akan teruskan mengajar mereka sementara adik masih berada di Melaka ini...

Kata ayah dan mak,mereka ni sebenar sangat2 berpotensi untuk berjaya cuma perlu sentiasa dipantau dan diberi bimbingan serta tunjuk ajar. Mereka ini tidak boleh terlalu dielakakn dengan "game" dan "astro" jer..kena ajar buka-buka buku...insyaAllah nnti boleh jadi pandai macam abg jugak..amiin..

InsyaAllah segala ilmu dan pengalaman yang adik ada akan dimanfaatkan sebaiknya untuk bantu adik-adik kita..sama-sama kita doakan kejayaan mereka...mereka adalah tanggungjawab kita yang harus kita sayang dan jaga kebajikan mereka..betol tak??

Abang,adik mina diri dulu..

Dah nak tidur..esok kena ulangkaji lagi...3 Jnauari bermula final exam adik..doakan ya..

sekian,warkah ke-6..insyaAllah bakal menyusul yang ke-7..

adikmu,Jamal.





No comments:

Post a Comment