WAZAKKIR FAINNAZIKRA TANFAALIL MUKMININ

"Barangsiapa yg ada padanya 3 syarat ini, ia dapat merasai kemanisan Iman:Pertamanya, jika ia mencintai Allah dan RasulNya mengatasi kasihnya pada yg lain.Keduanya, jika ia menyintai seseorang, tidaklah ia cintai melainkan Allah dan Ketiganya, jika ia benci untuk kembali ke dalam kekufuran sebagaimana ia benci untuk memasuki api neraka"

Wednesday, September 22, 2010

ADA ATAU TIDAK PELUANGKU UTK KE TIMUR TENGAH???

YAMAN atau JORDAN atau SYRIA....???

setiap org mempunyai impian msing2 dalam pljran..alhamdulillah skrg dah berjya jejkkan kaki ke menra gding..dalm bidang yg diminati slpas keluar dri mtrikulasi..bidg ijzah sarjna muda kej mekanikal..seronok2 dan sgt mencbar buat diri ini..hahhaha..tpi walau sush mcm mana pun..blajar tetap blajar..dah nak jdi graduan pun..2012..insyaAllah..skrg thun 3..lpas ltihan industri dan bt projek PSM..hbis ler..insyaAllah..tpi.sbnarnya ada psng impian yg kedua..kali ini beralih angin..bkan di bidang sains..tpi ke bidg agama..nak bt ijzah kedua..dalam bdg bhsa arab..hrap impian ini tercapai..anggar lps bina baitul muslim di Malaysia terus fly ke timur tengah..insyaAllah bersama yg tersayang..sama2 blajar..lgi pun kami dah ada basic bahasa Arab..insyaAlllah moga2 mudah lah urusan bljr di sana..

Mohon sahbt2 yg bljr di sana atau mgenal shbt2 di sana utk bntu mnjwb bbrpa soalan ini.. 1- Bgaimana cra memohon? 2-Bleh ke tak ambik STAM utk sambg bljar di Timur Tengah? 3-Kat mana tmpat yg bgus utk bljr bahasa Arab 4-Senang ke pergi bersama isteri? 5-Boleh ke blajar sambil kerja? 6-Syarat umur?




2 comments:

  1. Assalammualaikum Ustaz Ludin,

    terima kasih atas kunjungan ustaz ke blog saya.

    ReplyDelete
  2. waalaikummussalam warahmatullah..sama2..sama2 kita manfaatkan blog ini sebaiknya..moga2 memberi kebaikan kepada semua..

    ReplyDelete