WAZAKKIR FAINNAZIKRA TANFAALIL MUKMININ

"Barangsiapa yg ada padanya 3 syarat ini, ia dapat merasai kemanisan Iman:Pertamanya, jika ia mencintai Allah dan RasulNya mengatasi kasihnya pada yg lain.Keduanya, jika ia menyintai seseorang, tidaklah ia cintai melainkan Allah dan Ketiganya, jika ia benci untuk kembali ke dalam kekufuran sebagaimana ia benci untuk memasuki api neraka"

Saturday, April 25, 2009

ASSALAMUALAIKUM W.B.T

Alhamdulillah, aku dah 2 sem di UTeM ni...erm, kalu dikira rsnya dah 14 subjek aku blajar dlm bdang kejurutraan mkanikal (struktur&bahan) ni.Srnok jugaklak..
Sem 1 dulu, pointer aku oklah,> 3.00.Waktu tu,aku belajar 7 subjek tp fnal exam 4 subjek je...Subjeknya,
-Kaedah ujikaji
-Grafik kejuruteraan
-Teknologi&amalan bengkel kjurteraan
-Matemtik kejrteraan
-Pengaturcaraan kmputer
-Prinsp elktrik&elktronik
-Bahasa ktiga(bhs Arab)
Msuk je sem 2,rs susah pning skit..sbbnya byak subjek yg ssoh & mncabr...smua 7 subjek aku blajar sem 2 ni aku kena duduki fnal exam..tp tu x mstshil rsnya kalu nak dpt pointer yg bgus..tp bkan orang mcm aku lah..bnyak main2.Adlah time tgoh2 sem dulu aku bhjat nak drop satu sbjek tp fkir2 balik & atas nshat kwn2,PA &pensyarah,aku x jadi drop.Mak ayah aku pun kat tganu slalu je bg nshat sroh blajar rjin2 ,trmasuklah "......." kat "....." yang slalu msj bg kata2 smgat. Aku hrp2 lah,sem 2 ni bg sinar kcmerlangan utk aku & dpt kekalkan pointer > 3.00, insya-Allah..doakan. Bkan apa,kalu dapt pointer gempak,rs seronok skit nak blajar utk sem yg akan dtg. Sem ni subjk yang aku blajar..
-Statik
-Sains bahan
-Statistik
-Persmaan pmbezaan
-Teknolgi mkroproses
-Komuniksi teknikal 1
-Hbngan etnik
Hbis je ct sem 2 ni,lebih kurang awal bln 7 nanti,aku akan jd pljar UTeM thn 2.Rs besar skit...dah jd senior.Antara subjk yg bkal aku tempoh utk sem 3 akan dtg,
-Mekanik pepejal 1
-Dinamik
-Termodinamik 1
-Proses pmbuatan
-Ko-kurikulum(badminton)
-Pembgnan sosiol eknomi Malaysia
Kwan2,terutmnya bdak satu klas,aku hrap dpt tlong aku dlam pljaran..bgitu juga ngan abg2 senior.erm,nak rs jugak kejayaan mcm orang lain..jumpa sem akan datang yer....

No comments:

Post a Comment